Inzichten

Perspectieven op trends die de relatie vormgeven tussen technologie, het bedrijfsleven en mensen

Er is onderzoek en inzicht voor nodig - om tot de beste oplossingen te komen - en daarom steken we daar veel tijd in. Want alleen door kennis te delen, kunnen we samen tot bloei komen.

Nationale citymarketing trofee voor S'DAM!

Nationale citymarketing trofee voor S'DAM!

Schiedam heeft de Nationale Citymarketing Trofee 2023 gewonnen voor steden tot 100.000 inwoners. Hoe gaaf! De trofee is uitgereikt aan de gemeente Schiedam en #SchiedamPartners voor hun gezamenlijke inspanningen op het gebied van citymarketing.

De jury noemde het stadsmerk S'DAM, dat in 2016 werd geïntroduceerd, als succesfactor en waardeert dat Schiedam vasthoudt aan de #merkstrategie en dat #citymarketing en #placemaking meer naar elkaar toe groeien.

ONDERSCHEIDENDE EN RELEVANTE MARKETINGSTRATEGIE

De gemeente Schiedam heeft al sinds 2009 een gestructureerde aanpak voor citymarketing. In 2015 is er een onderscheidende en relevante marketingstrategie opgesteld. In 2016 is een krachtige en frisse stadsstijl ontwikkeld: S'DAM.

In de jaren daarna hebben Schiedam Partners (de organisatie die de citymarketing voor de gemeente Schiedam uitvoert) en diverse stedelijke partners met veel succes inhoud gegeven aan S'DAM, dat inmiddels zowel in Schiedam als buiten de stad een bekend merk is. 

bond for web solutions is sinds 2019 het online bureau voor #schiedampartners en het merk #SDAM. Samen ontwikkelde we stap-voor-stap het succesvolle #citymarketingplatform met online ticketverkoop, verschillende domeinpagina's en microsites. Jaarlijks goed voor 1,2 miljoen 'contactmomenten'.

TROTS

Wethouder Anouschka Biekman is trots op het winnen van de Nationale Citymarketing Trofee: "Schiedam heeft inwoners en bezoekers veel te bieden. Het is mooi om te zien dat dit wordt opgemerkt. De trofee geeft waardering aan alle mensen en organisaties die bijdragen aan het zichtbaar maken van de kwaliteiten van Schiedam." 

Ook Schiedam Partners is blij met de prijs en ziet het als een erkenning van het harde werk dat is verricht: "Het winnen van de Nationale Citymarketing Trofee is fantastisch nieuws en een mooie bekroning voor de inzet van alle betrokkenen. Met S'DAM hebben we een sterk en voortdurend merk neergezet voor de stad. We hebben Schiedam op de kaart weten te zetten als een aantrekkelijke stad om te wonen, werken en recreëren", zegt Harrie Dechering, directeur van Schiedam Partners.